Personlig service: 024122361 • Frågor och svarFrakt och köpvillkorIntegritetspolicy • Återförsäljare

Snabb leverans • Öppet köp • Nöjdhetsgaranti

Etbl 1995

Koru meets Kurbits

Ny Kajaktiv logo

Efter drygt 25 års trogen tjänst är det dags för vår kära kajakfigur att gå i pension. Hen kommer att efterträdas av en ny logotyp som vi härmed vill visa upp för omvärlden. Det är en form som har växt fram efter många och långa diskussioner fram och tillbaka. I slutänden har vi arbetat fram en, i vårt tycke,  tidlös symbol som knyter samman dåtid med nutid och det södra halvklotet med det norra. Kort sagt en sammanfattning av allt det som är Kajaktiv.

Vi sammanfattar logotypen under parollen “Koru meets kurbitz”. Koru är en naturlig form som bland annat återfinns i bladtopparna på ormbunken, och den representerar liv, återväxt, styrka och fred. Och just nu känns det som att vi alla behöver dessa ingredienser extra mycket.

I vår design möts två Koru. Den ena representerar Nya Zeeland och den andra Sverige. Det finns fler symboler med positiva konnotationer  i logotypens form;  de två vågorna som vi paddlare alltid letar efter, leker i och drömmer om.

Om du tittar ännu närmare så skymtar du kanske också Kiwi-fågeln, den kanske mest ikoniska symbolen för Nya Zeeland, ett Nya Zeeland som är känt världen över för sitt öppna sinne och sin gästfrihet. Samma grunder som vi byggt Kajaktiv på.

Att Dalarna också finns representerat i logotypen, med sina kurbitz-inspirerade linjer, är också viktigt för mig personligen. Under ett kvarts sekel har jag förälskat mig mer och mer i Dala-Floda och den gemenskap som jag upplever dagligen runt Kajaktiv, min familj och mig själv personligen. För många kanske det kommer som en överraskning, men jag lever och jobbar verkligen på en plats som på alla sätt motsvarar Nya Zeeland.

VD till Kajaktiv, James Venimore

Välkommen till Kajaktiv

James Venimore VD